poniedziałek, 2 listopada 2015

Spotkania.

Ciąg dalszy tego wpisu -> klik.

W czasie trwania mojego kursu na prawo jazdy kat. D zauważyłam ciekawą zależność. Zacznę jednak od tego, że przez te wszystkie lata, kiedy to zajmuję się tematem komunikacji miejskiej, dość rzadko spotykałam 'na mieście' autobusowe 'eLki'. Na domiar złego - przy takich spotkaniach prawie nigdy nie miałam przy sobie aparatu. Uwiecznienie więc takiego widoku graniczyło z cudem.
Jednak od momentu, kiedy rozpoczęłam kurs, moje spotkania z takimi pojazdami wzmożyły się. Szczególnie często trafiałam na Solarisa #1606. Co ciekawe - za każdym razem miałam przy sobie aparat. :D Co prawda - ciężko nazwać aparatem coś zamontowanego w telefonie, ale jakby nie było - zdjęcia zrobić można. Jeżeli więc tylko miałam sposobność - fotografowałam takie spotkania. Za każdym razem prowadziłam akurat Czerwonego, więc to jego maskę widać na zdjęciach. :) Dodam też od razu, iż nie zmieniałam pasa ruchu, nie goniłam nikogo, ani nie wyprzedzałam pojazdów, aby takie zdjęcia wykonać. Ot - zwykły traf, że przede mną lub na pasie obok stał autobus. Co więcej - postanowiłam pobawić się w jasnowidza i zapowiedziałam sobie, że ostatnia 'eLka', którą spotkam przed egzaminem, będzie tą, na której zdam egzamin. Przeanalizujcie daty zdjęć. Co wynikło z moich przepowiedni? Dowiecie się, gdy opiszę egzamin. ;)

Zdjęcie z dnia 13 marca 2015 r.


 Zdjęcie z dnia 07 kwietnia 2015 r. 


Zdjęcie z dnia 06 maja 2015 r.


Przed egzaminem postanowiłam przeszukać nieco zasoby fotograficzne mojego dysku. Tak, jak przewidywałam - nie udało mi się znaleźć zbyt wielu zdjęć poznańskich 'eLek'. Jednak i tak zdjęcia, które znalazłam, pomogły mi w nauce. Przy okazji zrobię mały przegląd:
1) najstarsza w moich zbiorach 'eLka': Jelcz M11 #1997 z 1988 r. Autobus został skasowany w 2010 r., więc nie miałam szans już na niego trafić na egzaminie. ;)
Link do zdjęcia -> klik.
2) kolejny Jelcz. Też M11, jednak o numerze taborowym #1945. Dla odmiany - z 1989 r. Również skasowany, również w 2010 r., również nie do spotkania na egzaminie. ;)
Link do zdjęcia -> klik. 
3) przechodzę do bardziej współczesnych czasów. Znów Jelcz. Tym razem w wersji L100 o numerze taborowym #1998. Rok produkcji: 2000. Pojazd ten jest nadal na stanie MPK Poznań, więc jest 50% szans, iż trafi się na niego na egzaminie.
Link do zdjęcia nr 1 -> klik. 
Link do zdjęcia nr 2 -> klik.
4)  i ostatni pojazd w mojej wyliczance: Autosan A1010T o numerze taborowym #1995. Rok produkcji: 2009. Także nadal należy do MPK Poznań, więc uzupełnia on kolejne 50% szans na spotkanie na egzaminie.
Link do zdjęcia -> klik.
A na co ja trafiłam? ;>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz