wtorek, 25 listopada 2014

Katarzynka

Dzisiaj jest 25 listopada. Imieniny obchodzi m.in. Katarzyna. No właśnie!
Św. Katarzyna jest patronką kolejarzy, jednak od wielu lat również pracownicy oraz miłośnicy komunikacji miejskiej uważają ją za swoją opiekunkę. W związku z tym co roku w weekend najbliższy święta patronki organizowana jest impreza, podczas której można odwiedzić niedostępne na co dzień zakamarki oraz przyjrzeć się bliżej taborowi.
W zeszłą niedzielę, z okazji Katarzynki, zorganizowano drzwi otwarte, podczas których można było zwiedzać zajezdnię tramwajową Madalińskiego oraz zajezdnię tramwajową przy ul. Fortecznej. Ponieważ czas funkcjonowania zajezdni przy ul. Madalińskiego dobiega końca (zostanie ona zamknięta, gdy nastąpi całkowite uruchomienie zajezdni na Franowie), postanowiłam tym razem jej poświęcić uwagę. Podczas zwiedzania terenu, natrafiłam na jeden z moich ulubionych poznańskich tramwajów. Mam na myśli tramwaj typu N, tzw. enkę. Pamiętam, jak bimby tego typu kursowały liniowo po Poznaniu. Ich widok to dla mnie powrót do dzieciństwa, stąd też mam do nich sentyment. Kolejny raz jednak nasuwa się pytanie - a cóż z tym wspólnego ma Wartburg? Hmmm... co prawda tym razem na Madalinę przyjechałam rowerem, ale... eNka, wróćmy do niej. Otóż od dłuższego czasu lubię pozować z naszymi Wartburgami do zdjęć z innymi pojazdami zabytkowymi. Yyy... moment, moment. Napisałam "Wartburgami"? Przecież dotychczas wspomniałam tylko o Czerwonym. Cóż... ale ten wątek poruszę przy innej okazji.
Poznańska eNka jest dotychczas jednym z ciekawszych zabytków, z którym udało mi się zrobić zdjęcie z naszym Wartburgiem. Lubię je o tyle bardziej, że oba pojazdy uwieczniłam w bramie nieistniejącej już zajezdni tramwajowej przy ul. Gajowej.

Poniższe zdjęcie zrobiłam w zeszłą niedzielę na terenie zajezdni przy ul. Madalińskieogo. Widać na nim trójskład eNek.


Z kolei to zdjęcie zrobiłam 20 sierpnia 2010 r. Nasz Wartburg pozuje z tą samą eNką w bramie zajezdni Gajowa (tu od strony ul. Zwierzynieckiej).

Zamieszczam link do kolorowej wersji powyższego zdjęcia: http://phototrans.eu/14,456685,0,Konstal_N_602.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz